Een interview met Theo Bosgra

Maak kennis met Theo Bosgra; familieman en mobiliteitsadviseur. Wij gingen in gesprek over zijn passies, rol bij Van den Brug Zakelijk en visie op de toekomst.

Sportief karakter

Sportiviteit is met de paplepel ingegoten bij de familie Bosgra. ‘Ik ben gek op voetbal’ vertelt Theo. ‘Mijn beide jongens, Thomas en Lucas voetballen ook. Het is geweldig om mee te mogen maken.’ Hiernaast is Theo fervent wielrenner. Zijn sportieve karakter is ook terug te zien in zijn carrière.

Passie voor auto’s

Theo kwam al vroeg in zijn carrière terecht in de autosector. ‘Als onderdeel van de opleiding detailhandel liep ik stage bij Wouda, de Opel garage.’ vertelt Theo. ‘Ik kwam er al redelijk snel achter dat verkopen en klantencontact mij goed af gingen.’ Theo heeft ervaring opgedaan bij verschillende garages. ‘Via een ander autobedrijf kwam ik terecht bij Van den Brug.’ Binnen Van den Brug heeft Theo meerdere stappen gemaakt. ‘De eerste 13 jaar was ik verantwoordelijk voor de verkoop van Volkswagens. Daarna 5 jaar voor de verkoop van Audi's. ‘En sinds september 2018 ben ik aan de slag bij Van den Brug Zakelijk’.

Een goede match

De cultuur van Van den Brug past perfect bij Theo. ‘Het voelt als thuiskomen.’ Theo licht toe: ‘Toen ik hier net kwam werken voelde ik me direct thuis in het team. Het is vanaf dag één gewoon altijd goed geweest.’

Meedenken met de klant

Voor Theo staat de klant centraal. De adviesrol pakt hij dan ook op een natuurlijke wijze op. ‘Ik ben de verbindende factor voor de klant en wil optimaal advies geven.’  Hierbij wordt altijd voor een praktische benadering gekozen. ‘Het wagenpark is op een bepaalde manier ingericht, is dit wel de beste manier? Hoe ziet het wagenpark eruit over 3 tot 5 jaar en wat kunnen wij hierin betekenen?’
 
Of Theo gedreven is? Daar valt niet over te twisten. ‘Ik ben niet een verkoper die afscheid neemt bij de deur als de auto is verkocht. Ik ben een adviserende verkoper. Dit maakt mijn nieuwe rol ook erg leuk; Wij geven advies over huidige en nieuwe mobiliteitsvraagstukken en verkopen niet alleen auto’s, maar kijken bijvoorbeeld ook naar service’

Een veranderende wereld

Dat er veel gebeurt in de sector is duidelijk. ‘Dat de klant naar Van den Brug komt is niet meer zo vanzelfsprekend als vroeger’ vertelt Theo. ‘Er is veel veranderd als het gaat om klantbehoeftes. De tijd van de klant is ook schaars. Om ze beter van dienst te kunnen zijn gaan wij op bezoek bij de klanten.’ 

Nieuwe wensen

Dat de behoefte van de klanten is veranderd weten ze bij Van den Brug Zakelijk als geen ander. ‘Vroeger ging het enkel om de auto. Je bent nu een verlengstuk van het autobedrijf, op basis van de mobiliteitsbehoefte van de klant.’ 

Een blik op de toekomst

Wat Theo betreft is er geen einddoel voor Van den Brug Zakelijk. ‘Er is geen eindbestemming, we moeten continu door blijven ontwikkelen.’ Er verandert veel en in een rap tempo. De ontwikkelingen volgen elkaar razendsnel op en daar moeten we op inspelen met Van den Brug Zakelijk. 

Van den Brug Zakelijk

Vandaag de dag gaat zakelijke mobiliteit verder dan de keuze voor één passende oplossing. Ook zijn de trends van ‘bezit naar gebruik’ en van ‘voertuigen naar mobiliteit’ zichtbaar in het dagelijks leven. Wij zijn voor u als ondernemer aanspreekpunt en sparringpartner wanneer het gaat om mobiliteit. Onze droom? Mobiliteit zonder grenzen. Samen mobiliteit creëren, vanuit gemak.

Laat je inspireren

Ben jij overtuigd dat het huidige beleid niet meer past maar heb jij nog niet direct de vervolgstap bepaald? Wij geven inspiratiesessies bij jouw op locatie waarmee we je onderneming op weg helpen. Informeer vrijblijvend.