De nieuwste versie van het icoon in de bedrijfswagenwereld biedt meer ruimte, een groter laadvermogen, een hogere trekcapaciteit en een verder verbeterde efficiency. De zevende generatie van de Transporter wordt leverbaar in een groot aantal uitvoeringen, waaronder de robuuste PanAmericana en de Caravelle die puur is bedoeld voor personenvervoer. Er is keuze uit hypermoderne turbodiesels, plug-in hybrides en volledig elektrische uitvoeringen.
De nieuwe Volkswagen Transporter maakt niet alleen indruk met zijn geavanceerde aandrijflijnen en connected technologie, maar vooral ook met de grote hoeveelheid uitvoeringen en mogelijkheden voor ondernemers om hun bedrijfswagen geheel naar wens samen te stellen. Hij wordt leverbaar in een groot aantal varianten, zoals Gesloten Bestelwagen, Dubbele Cabine, Kombi (personenvervoer) en Pick-up met dubbele cabine. De Bestelwagen en Kombi worden ook leverbaar met een verhoogd dak en/of een verlengde wielbasis. De Dubbele Cabine heeft altijd een lange wielbasis met standaard dakhoogte. De Caravelle, ook leverbaar met korte en lange wielbasis, biedt ruimte aan maximaal negen passagiers en is ideaal voor luxe personenvervoer.
De Transporter en Caravelle worden leverbaar met de nieuwste turbodieselmotoren (TDI), als plug-in hybride of met een volledig elektrische aandrijflijn. De TDI-motor is te verkrijgen met een vermogen van 81 kW (110 pk), 110 kW (150 pk) of 125 kW (170 pk). De nieuw ontwikkelde plug-in hybride (eHybrid) heeft een systeemvermogen van 171 kW (232 pk). Bij de elektrische versies met een accu van 64 kWh (netto) is keuze uit een vermogen van 100 kW (136 pk), 160 kW (218 pk) of 210 kW (286 pk). Speciaal voor stedelijke distributie volgt nog een elektrische variant met een lager vermogen en kleinere batterij. De TDI met 125 kW beschikt standaard over een achttraps automaat, op de versie met 110 kW is deze transmissie optioneel te bestellen.
Met een lengte van 5.055 mm is de nieuwe Transporter 146 mm langer dan de T6.1. De wielbasis meet 3.100 mm en is 97 mm gegroeid. Een versie met 400 mm langere wielbasis is eveneens leverbaar. Doordat de laadruimte 148 mm breder is geworden, past er nu een lading van 1.392 mm tussen de wielkasten en is het nog eenvoudiger om een Europallet in te laden. De laadvloer heeft een lengte van 2.602 mm, of in de versie met verlengde wielbasis 3.002 mm. Bij de standaardversie bedraagt het maximum laadvolume nu 5,8 m3, met de lange wielbasis en het verhoogde dak kan zelfs 9,0 m3 worden getransporteerd. Ondanks de toegenomen afmetingen blijft de auto gemakkelijk te manoeuvreren; de draaicirkel bedraagt 11,8 m (standaard wielbasis). Het nieuwe model is, afhankelijk van de uitvoering, in staat een vracht van maximaal 2,8 ton te trekken.
Wil je overstappen naar een elektrische auto én profiteren van een aantrekkelijke subsidie? In deze blog vertellen we je alles over de SEPP-regeling en welke modellen hiervoor in aanmerking komen.
Here it is: de wereldpremière van de Volkswagen Tayron! Stoer, stijlvol én hybride. Deze ruime SUV is speciaal ontworpen voor een dynamisch leven. Check hier alvast de highlights.
De nieuwste versie van het icoon in de bedrijfswagenwereld was op 19 oktober al een dag bij ons in de showroom te bewonderen!