Uniek in zijn soort, de Volkswagen Caddy Cargo met 4MOTION

nieuws

13 april 2021

De introductie van de vernieuwde Volkswagen Caddy Cargo is een succes. Inmiddels zijn de eerste uitvoeringen van deze succesvolle bedrijfswagen op de weg te vinden, en dat aantal groeit iedere dag. Nu komt Volkswagen met een nieuwe toevoeging, 4MOTION. Daarmee is de Caddy Cargo de enige in zijn klasse met vierwielaandrijving. 

En dat is nog niet alles. Volkswagen introduceerde ook nieuwe tussenwanden. Daarmee wordt het rijgeluid nog meer beperkt en heeft de bestuurder een optimale zitpositie.

DSCF9919 (1)

4MOTION

4MOTION betekent dat de aandrijving automatisch over de vóór- en achteras wordt verdeeld. Daarmee ontstaat grip onder de moeilijkste omstandigheden.

Naast grip geeft 4MOTION ook meer stabiliteit en zorgt de geavanceerde vierwielaandrijving voor nog meer rijdynamiek.

De Caddy Cargo is de vijfde generatie van deze succesvolle bestelauto. Deze generatie is toekomstbestendig door handige digitale oplossingen en bijvoorbeeld Keyless Entry. Daarnaast heeft deze generatie vernieuwde motoren om het verbruik omlaag te brengen en voldoen ze daarmee aan de laatste emissienormen.

Meer informatie over de Caddy Cargo

Meer nieuws, nieuwe tussenschotten

Naast het nieuws over de 4MOTION vierwielaandrijving kwam Volkswagen ook met nieuwe tussenschotten voor de Caddy Cargo. De nieuwe scheidingswanden zorgen voor extra rijcomfort omdat de bestuurder zijn stoel beter kan verstellen en dus een optimale zitpositie kan creëren.

Voor de nieuwe scheidingswanden kan gekozen worden voor 2 materialen: slijtvast kunststof (ABS) of ComPax. Verder zijn beide optie leverbaar met of zonder ruit. 

ComPax
De ComPax tussenwand is gemaakt van polyestervezel. Dit materiaal is extra licht en sterk. De stoffen toplaag aan de cabinekant zorgt voor reductie van rijgeluiden. Daarnaast is deze wand in de laadruimte voorzien van een coating voor een betere krasbestendigheid en is deze makkelijk te reinigen. 

Alle scheidingswand-versies voldoen aan de ISO 27956-norm voor doorschietende lading bij een noodstop. Optioneel worden de scheidingswanden geleverd met een 230V-aansluiting in de cabine.